САМООРГАНІЗАЦІЙНИЙ МЕХАНІЗМ ЗАПОБІГАННЯ РОЗВИТКУ ЦИФРОВОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ В ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ у ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ ТА НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олександр Карпенко Національна академія державного управління при Президентові України, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9301-7973

DOI:

https://doi.org/10.36030/2310-2837-2(101)-2021-5-10

Анотація

У статті визначено проблему впливу цифрових технологій на професійну діяльність державних службовців, сутність якої полягає у виникненні у них цифрової залежності, яка призводить до розвитку ознак/симптомів цифрового аутизму в процесі дистанційної роботи та навчання. Класифіковано прихильників/противників цифрової освіти за принципом їх участі у виробленні зовнішньої/внутрішньої державної політики. Встановлено, що вимушене дистанційне навчання, стаючи фундаментальною основою реалізації сучасної професійної освіти державних службовців, поряд із зручністю криє в собі й певні якісні ризики, які зумовлені поступовим збільшенням чисельності тих, хто воліє шукати інформацію в режимі онлайн, а не за допомогою паперових джерел (підручників, посібників, книжок тощо). Доведено, що одним з таких ризиків є те, що в інтернеті існує чимало підроблених цитат і текстів, які, поширюючись та безконтрольно трансформуючись у соціальних мережах, приписуються видатним ученим, філософам, поетам та письменникам. Запропоновано самоорганізаційний механізм запобігання розвитку цифрової залежності в державних службовців у процесі дистанційної роботи та навчання.
Ключові слова: державні службовці; цифрова освіта; цифрова грамотність; цифрова компетентність; цифрова залежність; цифровий аутизм; цифрові аборигени; цифрові іммігранти; дистанційна робота; дистанційне навчання.

Біографія автора

Олександр Карпенко, Національна академія державного управління при Президентові України

доктор наук з державного управління, доцент, завідувач кафедри інформаційної політики та цифрових технологій

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-15

Номер

Розділ

Статті